Loading...
چالش های مدیر بازاریابی در قرن 21

چالش های مدیر بازاریابی در قرن 21

 

هر شخصی در شغل و حرفه خودش با مشکلات و چالش‌هایی روبرو است که این موضوع با معرفی انواع مختلف رسانه‌های ارتباطی و هزینه‌های مختلف تبلیغات در بازار برای مدیران بازاریابی از هر شغلی سخت‌تر و سخت‌تر است. به‌طورکلی یک مدیر بازاریابی در قرن 21 با چالش‌ها و مشکلات زیر مواجه است:

اختصاص بودجه یک چالش شغلی برای مدیران بازاریابی از روز اول شروع کار و فعالیت به‌حساب می‌آید
بودجه خود را در چه رابطه‌ای مورداستفاده قرار می‌دهید؟ آیا آن را برای شبکه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنید؟ یا شبکه‌های رادیویی؟ یا آنلاین یا اصلاً برای یک رسانه دیگر؟ امروزه رسانه‌های مختلفی وجود دارد که در هر یک شدت تبلیغات پخش‌شده کاملاً متفاوت است که موجب تبدیل‌شدن موضوع تبلیغات و مدیریت آن به یک چالش اساسی برای مدیران بازاریابی شده است. اگر پیام درست انتخاب کنید و رسانه مناسب برای پوشش آن را انتخاب نکنید، سپس احتمال گم‌شدن و دیده نشدن پیام شما بسیار زیاد می‌شود.

ایجاد تمایز
چالش دوم ایجاد تمایز است. یک مشتری اغلب در فاصله زمانی یک دقیقه 6 یا 7 مورد تبلیغ مختلف را مشاهده می‌کند. اگر طول مدت‌زمان این تبلیغات بیشتر باشد، بازهم می‌بایست در این فاصله زمانی 2 یا 3 تبلیغ را مشاهده کند. بنابراین شما به‌عنوان یک مدیر بازاریابی چگونه موجب ایجاد تمایز خودتان از دیگر برندهای تبلیغاتی می‌شوید؟ پیامی که یک چنین تبلیغی در چنین شرایطی باید به مخاطب انتقال دهد، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ و البته توجه باشید که این تبلیغ باید آن‌قدر مؤثر باشد که از هیاهوی تبلیغاتی به‌راحتی عبور کند و وارد ذهن شلوغ مشتری شود. بنابراین، ایجاد تمایز یکی دیگر از چالش‌های بسیار بزرگ برای مدیران بازاریابی به‌حساب می‌آید.


به  کانال تلگرام برتر شو بپیوندید.

نظر خود را بنویسید