Loading...

1 اردیبشهت سالگرد مرگ مشکوک پرینس راجرز نلسون.

پرینس راجرز نلسون

پرینس راجرز نلسون

 

پرینس راجرز نلسون (متولد 7 ژوئن 1958 – درگذشته 21 آوریل 2016 ( 1اردیبهشت)) خواننده، ترانه‌سرا، پاپ آیکون وبازیگر اهل آمریکا بود.

پرینس که از او به عنوان اسطوره موسیقی سول و فانک و نیز پیشگام «صدای مینیاپولیس» نام برده می‌شود، شهرت خود را مدیون نوآوریهایش، ظاهر پر زرق و برقش و نیز اجراهای پرشکوه در کنسرتهایش است. فروش بیش از صد میلیون نسخه از کارهای پرینس در سراسر جهان، وی را در فهرست پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی قرار داده است. مجلهٔ رولینگ استون وی را در فهرست «۱۰۰ هنرمند بزرگ تمام دوران‌ها» در رتبهٔ ۲۷ قرار داده است.

آلبوم مشهورش «باران ارغوانی» بارها در فهرستهای مختلف برترین آلبومهای تاریخ موسیقی قرار گرفته است.

او در صبح روز پنجشنبه ۲۱ آوریل ۲۰۱۶ بر اثر اوردوز مصرف مواد مخدر در خانه‌اش در شهر مینیاپولیس درگذشت.

پرینس در خانه اش در مینه سوتای آمریکا از دنیا رفته است. پرینس اخیراً به دلیل کسالت، بعضی از کنسرت‌هایش را لغو کرده بود. با این حال، اطلاعات دقیقی درباره علت مرگ او منتشر نشده است.

پرینس راجرز نلسون به عنوان خواننده، نوازنده، آهنگساز، و ترانه سرا در دهه هشتاد میلادی به شهرت رسید، و در طول چهار دهه فعالیت هنری، سی و دو بار نامزد دریافت جایزه «گرمی» شد و هفت بار این جایزه را دریافت کرد.

موسیقی او تلفیقی از سبکهای راک، آر اند بی، پاپ، دیسکو، هیپ هاپ، سول و جاز است، و بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آلبوم‌های او به فروش رفته است.

پرینس از نمادهای فرهنگ جوانان در دهه هشتاد میلادی بود.

همچنین بی بی سی نوشت: این خبر پس از آن تایید شد که پلیس و اورژانس صبح روز پنجشنبه به سکونتگاه او، پیزلی پارک، فراخوانده شدند.

ماموران اورژانس در ساعت ۱۰:۰۷ صبح به وقت محلی سعی کردند او را با سی‌پی‌آر نجات دهند اما موفق نشدند.

یک سخنگوی پرینس گفته است:‌ با اندوه زیاد تایید می کنم که پریس راجرز نلسون، خواننده اسطوره ای و نمادین درگذشته است. در این زمان جزییات بیشتری در مورد علت مرگ وجود ندارد.

به گفته مدیر تبلیغاتی او، وی اخیرا بیمار بوده و به همین دلیل مجبور به لغو دو تا از کنسرتهایش شده بود. در همین رابطه روز شنبه هفته جاری و به علت وخامت بیماریش هواپیمای جت اختصاصی حامل او مجبور به فرود اضطراری شده بود.

گفته شده است که وی به نوعی آنفولانزای سخت دچار شده بود. اگرچه گزارش رسمی در این باره هنوز منتشر نشده است.

 

منابع:

ویکیپدیا فارسی

ویکیپدیا انگلیسی

خبرگزاری مهر

 

به کانال تلگرام برترشو بپیوندید.

نظر خود را بنویسید