نکاتی در رابطه با فروش حرفه ای

 

  • حتی اگر نقدینگی شرکت با رکود و فروش کم شد، سرمایه باقی مانده را تو حساب بانکی خود حبس نکنید. ادامه حیات فروش حرفه ای به تبلیغات شما بستگی دارد.

 

  • هیچ وقت در مقابل مشتری سیگار نکشید، حتی با اجازه‌مشتری.

 

  • برای فروش حرفه ای محصولات و خدمات خود، سیستم ارتباط‌ بامشتری یا اختصارا CRM را راه اندازی کنید.

 

  •  از دادن تخفیف‌های هنگفت به مشتری جدا خودداری کنید. با این کار باعث میشوید که مشتری فکر کند شما کلاه بردار هستید.

 

  •  اگر درصد فروش محصولات یا سرویس شما پایین آمد، دنبال عوامل حاشیه‌ای مثل قیمت یا رقیب نگردید. مهمترین عامل در فروش تبلیغات است.

 

  • به نظر نمیرسد از شرکت کوکاکولا یا پپسی در جهان شناخته شده‌ تر داشته باشیم! اما هنوز هزینه های هنگفتی را بابت تبلیغات میپردازند.

 

  • هیچ وقت به مشتری‌های همیشگی و قدیمی اکتفا نکنید و دنبال مشتری جدید باشید.

 

  • بین ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمد شرکت های بلوچیپ (مثل نستله) و بزرگ (مثل مپنا) از حفظ مشتریان‌قبلی است.