Loading...

اینکه هر مکالمه‌ای چگونه آغاز شود بسیار مهم است و ۶۰ ثانیه‌ی بعدی تعیین می‌کند آیا فرد در ذهن طرف مقابل ماندگار خواهد شد یا خیر.

تاثیر گذاری

تاثیر گذاری روی دیگران با 60 ثانیه صحبت

برخی مردم رابطه‌ی چندان خوبی با شبکه‌سازی ندارند. اینکه برای مدت طولانی آنلاین باشند و دائم با دیگران صحبت کنند چندان خوشایند نیست. اما از طرفی آشنا شدن با فرد جدیدی که کسب‌وکار مرتبط انجام می‌دهد یا دغدغه‌های فکری یکسان دارد در این دنیای بزرگ بسیار لذت‌بخش است. مهارت‌های گفتاری در شبکه‌سازی بسیار مهم هستند. به‌عنوان مثال بسیار مهم است که در میان صحبت‌ها با گفتن کلمات بی‌معنی مکث نکنید و با استفاده از لغات مناسب توجه طرف مقابل را در کوتاه‌ترین زمان جلب کنید.

البته نیازی نیست تمام افرادی که می‌بینید را تحت تأثیر قرار دهید اما دو نکته را همیشه در خاطر داشته باشید. اولین نکته این است که سعی کنید در ذهن طرف مقابل ماندگار شوید. دومین نکته  این است کاری کنید طرف مقابل بعد از پایان صحبت احساس کند نکات ارزشمندی یاد گرفته است. شاید این اهداف دور از دسترس به نظر برسند اما به نوعی اعتبار گفتگو را مشخص می‌کنند. چگونه می‌توان تنها در عرض ۶۰ ثانیه روی طرف مقابل چنین تأثیری گذاشت؟ مطمئنا اگر بتوانید این کار را تنها در عرض ۶۰ ثانیه انجام دهید برای مدت طولانی در ذهن طرف مقابل ماندگار خواهید شد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که محکم با طرف مقابل دست دهید و لبخند بزنید. نیازی به نشان دادن هیجان یا خوشحالی بیش از اندازه نیست. همین که خودتان را مهربان، علاقه‌مند و قابل اعتماد نشان دهید کافی است.

 

کاری کنید در مورد موضوع مورد علاقه‌شان صحبت کنند

صحبت را با موضوع یا علاقه‌مندی مشترک آغاز کنید که هر دو بتوانید در مورد آن نظر دهید. این موضوع می‌تواند در مورد غذای یکسانی که انتخاب کرده‌اید یا در مورد موضوع رویداد باشد. مهم نیست در مورد چه موضوعی صحبت می‌کنید مهم این است که نقش طرف مقابل در ادامه‌ی صحبت پررنگ‌تر شود. سپس کاری کنید لبخند بزنند. خندیدن یخ‌های دو طرف را باز می‌کند و آنها راحت‌تر به صحبت ادامه می‌دهند. بعد از گذشت مدتی شاید موضوع صحبت در خاطر طرف مقابل نماند اما یادش می‌ماند که با شما خندیده و اوقات خوشی را سپری کرده است.

 

هیچ تعاملی کامل و بدون نقص نیست. گاهی اوقات شنونده نمی‌خندد و شاید آن روز اصلا حوصله‌ی صحبت کردن نداشته باشد. در هر صورت به حرف زدن ادامه دهید و کاری کنید آن‌ها بیشتر در مورد موضوع مورد علاقه‌ی خود صحبت کنند.

 

منابع:

زومجی

زومیت

 

به کانال تلگرام برترشو بپیوندید.

نظر خود را بنویسید