Loading...

انیمیشن کوتاه Out of Bonds روایتگر تلاش فردی مبتلا به سندرم آسپرگر است که باید برای نجات تنها دوستش، با این اختلال مقابله کند.

Out of Bonds

در جوامع امروزی روابط اجتماعی بسیار کاهش پیدا کرده است و ارتباط‌های مجازی جایگزین تعامل رو‌ در رو شده‌اند. به‌واسطه این ویژگی اشخاص بسیاری از توانایی‌های اجتماعی ضعیف رنج می‌برند. اما در مقابل این افراد، دسته دیگری وجود دارند که عدم توانایی‌شان در برقراری ارتباط با دیگران به دلیل تغییر سبک زندگی و مدرن شدن نیست، بلکه سندرم‌ها و اختلالات مختلف موجب به وجود آمدن این ضعف در آن ها شده است. سندرم آسپرگر یکی از این دست اختلال‌ها می باشد که افراد دارای آن مشکلات قابل توجهی در ارتباط فردی و ارتباط کلامی خواهند داشت. افراد با این سندرم رفتار‌های وسواس‌ گونه و تکراری دارند و از تغییرات در شیوه زندگی و انجام کار‌ها دوری می‌کنند. همچنین این اشخاص بسیار خویشتن‌ محورهستند و بیش از اندازه روی منطق تکیه دارند که به همین دلیل در فهم و بروز احساسات خود با مشکل مواجه هستند. سندرم آسپرگر باعث می‌شود که افراد علاقه‌های محدود و متمرکز داشته باشند و در عین تلاش برای کسب حداکثر اطلاعات در رابطه با آن، از صحبت در مورد دیگر مباحث طفره روند. با این حال این افراد در مهارت‌های یادگیری ضعفی ندارند و به راحتی می‌توانند کار با کامپیوتر و زبان‌های ثانویه را یاد بگیرند. نتیجه تمامی این موارد ترجیح تنهایی به حضور در جمع، غرق شدن در افکار خود و اختصاص وقت خود به بازی‌های ویدیویی یا تماشای فیلم، لذت بردن از گوش دادن به موسیقی و خواندن کتاب و فقدان انگیزه برای فعالیت‌های مثبت است.

آلن شخصیت اصلی انیمیشن کوتاه Out of Bonds است که سندرم آسپرگر او را محدود به خانه‌ و تنها دوستش کرده است. اما اتفاقی بسیار ساده و پیش پا افتاده که از نظر او وحشتناک است، زمینه مقابله او با اختلالش را فراهم می‌کند.

کارگردان انیمیشن کوتاه Out of Bonds ویکتوریا پیهوویتز است. وی این انیمیشن را به عنوان پروژه فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی خود در دانشکده The Animation Workshop ساخته است و  پس از فارغ التحصیلی، به استودیو In Efecto ملحق شده و به عنوان کارآموز در این استودیو حضور داشته است. همچنین وی به عنوان مدل‌ساز و طراح تکسچر در تیم تولید بازی موبایل Light Apprentice، محصول استودیو Amazu حضور داشته است.

به کانال تلگرام برترشو بپیوندید.

 

نظر خود را بنویسید