Loading...

انیمیشن کوتاه Alike در پشت ظاهر ساده خود، حرف‌های بزرگی را به پدر و مادر ها یاد آور می شود.

alike

انیمیشن کوتاه Alike

انسان امروزهبیش از پیش درگیر سیستم‌ها و روتین‌های رفتاری و عملی شده است. اما  این ویژگی‌ مختص به قشر بزرگسال و فعال در سیستم‌های کاری نبوده و حتی کودکان نیز برای یکسان شدن با پدر و مادر‌ها‌یشان و حضور در جامعه بنا شده بر‌مبنای رفتار‌ها و آینده یکسان آماده می‌شوند. در چنین شرایطی نه تنها شادی و نشاط کودکان نابود می‌شود، بلکه عناصر هویت مستقل و خلاقیت نیز در وجود آن‌ها از بین می رود. تمامی این شرایط در انیمیشن کوتاه Alike  به تصویر کشیده شده‌اند.

انیمیشن کوتاه Alike مملو از سمبل‌ها، نماد‌ها و درس‌های زندگی برای والدینی است که به جای راهنمایی، سعی دارند علایق و سلایق خود را به فرزند‌شان تحمیل کرده و آن ها را در مسیری که به اعتقاد‌ خودشان درست است، قرار دهند.  این ا‌ثر تا‌کنون در نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های متعددی از جمله جوایزه گویا، تری‌دی وایر، FICA شرکت کرده و موفق به دریافت جایزه شده است.

انیمیشن کوتاه یکسان فارغ از بند کلمات، داستان بی‌نهایت زیبا و پند‌آموز خود را با احساسات و اکشن‌ها به نمایش می‌گذارد. در نما‌های نزدیک و متوسط می‌توانید حالت‌های چهره و بدن را به تماشا بنشینید که بیش از هزاران خط دیالوگ، معنی و مفهوم در خود پنهان کرده‌ و رابطه بین پدر و پسر را به زیبایی هر‌چه تمام‌تر به تصویر می‌کشند. در مقابل لانگ شات‌ها به مخاطب کمک می‌کنند که با جهان انیمیشن و روتین‌هایی که در بطن آن نهادینه شده است بیشتر آشنا شود. یکی دیگر از راه‌های انتقال درونیات و تفاوت‌های بین شخصیت، استفاده از رنگ‌های مختلف در ظاهر کاپی، پیست، نوازنده ویالون و دیگر شخصیت‌های انیمیشن است. موسیقی اسکار آرایو که با استفاده ساز‌های متفاوت و متعدد ساخته شده و بی‌نهایت گوش‌نواز است، به مانند یک موسیقی متن بدون اشکال، همراه با رخداد‌های داستانی افت و خیز پیدا کرده و با آن‌ها همراهی می‌کند. جلوه‌های صوتی انیمیشن کوتاه Alike کم‌تعداد و اما منطبق بر واقعیت هستند که از بین آن‌ها می‌توان به کلید‌های ماشین تایپ، بسته شدن کیف پیست و هیا‌هوی شهر اشاره کرد.

به کانال تلگرام برتر شو بپیوندید

 

نظر خود را بنویسید